Jäsenistö ja hallitus

Jäsenistö

Nyyti ry:n jäsenistö muodostuu seitsemästä jäsenjärjestöstä:

Näistä seitsemästä jäsenyhdistyksestä paikallisjärjestöt AYY, HTO ry ja HYY ovat Nyyti ry:n alkuperäisiä jäseniä. Uusien varsinaisten jäsenten hyväksyntää ohjaavat Nyyti ry:n jäsenkriteerit:

1. VALTAKUNNALLISUUS TAI LAAJA EDUSTAJUUS
Varsinaisen jäsenen toiminnan tulee olla valtakunnallista tai jäsenen tulee muutoin edustaa laaja-alaisesti paikallisesti toimivia järjestöjä kattojärjestön tapaan.

2. PYRKIMYS NUORTEN JA OPISKELIJOIDEN MIELENTERVEYDEN JA HYVINVOINNIN EDISTÄMISEEN OMASSA TOIMINNASSA
Varsinaisen jäsenen pääasiallisena toimintana tulee olla tai toimintaan vahvasti liittyä

• nuorten ja opiskelijoiden mielenterveystyö tai
  • nuorten ja opiskelijoiden hyvinvoinnin edistäminen tai
  • nuorten ja opiskelijoiden edunvalvonta tai
  • nuorten ja opiskelijoiden yhdenvertaisuutta ja osallisuutta edistävä työ tai
  • nuorisotyö tai
  • nuorten ja opiskelijoiden koulutus- ja työllisyysedellytysten kehittäminen.

3. IHMISOIKEUKSIEN, YHDENVERTAISUUDEN JA HYVIEN TAPOJEN KUNNIOITUS
Sekä varsinaisten jäsenten että kannattavien jäsenten toiminnan on noudatettava lakeja sekä kunnioitettava ihmisoikeuksia, yhdenvertaisuutta ja hyviä tapoja. Toiminta ei esimerkiksi saa olla syrjivää, rasistista, väkivaltaista tai kansanryhmää vastaan kiihottavaa.

Kannattavaksi jäseneksi voidaan hyväksyä yksityinen henkilö tai oikeuskelpoinen yhteisö, joka haluaa tukea yhdistyksen tarkoitusta ja toimintaa. Varsinaiset jäsenet ja kannattavat jäsenet hyväksyy hakemuksesta yhdistyksen hallitus.

Hallitus

Hallitus johtaa Nyyti ry:n toimintaa yhdistyksen kokousten päätösten mukaisesti. Hallituksen jäsenten ja puheenjohtajan toimikausi on kaksi kalenterivuotta.

Hallitus kaudella 2024-2025

Puheenjohtajat