Jaksaa, jaksaa? -hanke

Hanke on päättynyt.

Jaksaa, jaksaa? -hankkeen (2019-2021) tarkoituksena oli vähentää lukiolaisten ja ammattiin opiskelevien nuorten kokemaa uupumusta ja lisätä opiskeluintoa. Päätavoitteena oli saada nuorten kokema uupumus vähenemään ja koettu opiskeluinto lisääntymään hankkeessa kehitettävien toimenpiteiden myötä. Hankkeessa luotiin toimintaa, toimintamalleja ja koulutusta, joiden tarkoituksena oli tarjota keinoja opiskelijoille ja oppilaitoksen henkilökunnalle pystyvät nuorten opiskeluintoa lisäämiseen ja kuormituksen vähentämiseen.

Hankkeen aikana kehitettiin kuormitusmittari. Tutustu kuormitusmittariin tästä.

Hankkeen päätoteuttajana toimi Nuorten mielenterveysseura Yeesi ry. Nyyti ry oli mukana osatoteuttajana.

Yhteistyökumppaneina toimivat MIELI Suomen Mielenterveys ry, Suomen Lukiolaisten liitto ry, Suomen ammattiin opiskelevien yhdistys Sakki ry, Suomen opiskelija-allianssi Osku ry, Helsingin yliopistolta Katariina Salmela-Aro ja Kati Puukko, Suomen ammatillisen koulutuksen kulttuuri- ja urheiluliitto SAKU ry, Kulosaaren yhteiskoulun lukio ja Vantaan ammattioppilaitos Varia.

Yeesissä hankkeesta vastasi Ville Särkelä apunaan Oona Hänninen. Nyytissä hanketyöntekijänä toimi Eeva Kolttola.

Sinua voisi kiinnostaa myös: