Nyyti ry

Nyyti ry on opiskelijoiden mielenterveyttä edistävä valtakunnallinen ja yleishyödyllinen yhdistys, joka on perustettu vuonna 1984. Sosiaali- ja terveysministeriö tukee toimintaamme Veikkauksen tuotoilla.

Nyyti ry:n strategia 2024-2027

Mielenterveysvisio

Jokaisen opiskelijan oikeus mielenterveyteen toteutuu.

Järjestövisio

Olemme johtava opiskelijoiden mielenterveyden asiantuntija.

Arvot ja periaatteet

• Yhdenvertaisuus
  • Vastuullinen maailmasuhde
  • Välittäminen
  • Rohkeus

Strategiset tavoitteet

Tavoitteenamme on olla vuoteen 2028 mennessä:

• Tunnetuin ja kiinnostavin opiskelijoiden mielenterveyden tukija ja vertaistuen mahdollistaja
  • Innostava ja vetovoimainen vapaaehtoistoiminnan yhteisö
  • Osaava ja luotettava opiskeluyhteisöjen mielenterveyden edistämisen kumppani
  • Johtava ja vakuuttava opiskelijoiden mielenterveyden edunvalvoja ja yhteiskunnallinen vaikuttaja
  • Vakiintunut ja tunnustettu toisen asteen opiskelijoiden mielenterveyden edistäjä

Kehittämislinjaukset

1. Tarjoamme tarvetta vastaavaa tukea opiskelijoille jaksamisen ja opiskeluarjen haasteisiin
  2. Kehitämme merkityksellistä kansalais- ja vapaaehtoistoimintaa
  3. Vahvistamme opiskeluyhteisöjen mielenterveyttä edistävää toimintakulttuuria
  4. Käytämme kuuluvasti ja näkyvästi ääntämme opiskelijoiden mielenterveyteen vaikuttamiseksi yhteiskunnassa
  5. Syvennämme opiskelijalähtöisyyttä kaikessa toiminnassamme
  6. Vahvistamme asiantuntijarooliamme toisen asteen opiskelijoiden mielenterveyden ja opiskelukyvyn edistämisessä

Tutustu yhdistyksemme asiakirjoihin

Hallinto

Nyytin jäsenistö muodostuu seitsemästä jäsenjärjestöstä. Ylintä päätäntävaltaa yhdistyksessä käyttää yhdistyksen kokous. Hallitus vastaa Nyytin strategisesta johtamisesta yhdistyksen kokouksen päätösten mukaisesti. Toiminnanjohtaja työskentelee hallituksen alaisuudessa ja toimii henkilöstön esihenkilönä.

Keskeisimmät toimintamuotomme

• Opiskelijoiden mielen hyvinvoinnin tukeminen: mm. tiedon tarjoaminen, vertaistuellinen toiminta netissä sekä vapaaehtoistoiminta.
  • Opiskeluyhteisöjen ja opiskelijoiden parissa toimivien osaamisen vahvistaminen: mm. tiedon tarjoaminen, kouluttaminen sekä yhteiskehittäminen.
  • Yhteiskunnallinen vaikuttaminen opiskelijoiden mielenterveyden kannalta keskeisiin asioihin.

Kohderyhmämme

Toimintamme perimmäisin kohderyhmä on opiskelijat toisen asteen koulutuksessa ja korkeakouluissa. Toteutamme toimintaa yhdessä opiskelijoiden, vapaaehtoistoimijoiden, opiskeluyhteisöjen ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

Toimintamme kohderyhmät voidaan jaotella seuraavasti:

• Opiskelijat (yksilöt, vapaaehtoiset)
  • Opiskeluyhteisöt (ammattilaiset, opiskelijajärjestöt)
  • Yhteiskunta (vaikuttajat)

Opiskelijoille suunnatusta ja opiskelijoiden kanssa toteuttavasta toiminnasta pääosa kohdentuu sisällöllisesti korkeakouluopiskelijoihin. Opiskelijoiden mielenterveyden ja opiskelukyvyn edistämisen vaikuttavuutta lisätään suuntaamalla toimintaa myös toisen asteen koulutukseen (opiskelijat ja opiskeluympäristö), toisen asteen ja korkeakoulutuksen väliseen nivelvaiheeseen, työelämään siirtymiseen sekä työuran alkuvaiheeseen.

Nyyti ry – Mielen hyvinvointia opiskelijoille

Anna palautetta

Voit antaa palautetta toiminnastamme alla olevan lomakkeen kautta – mikä toimii mikä ei ja miten toimintaa voisi parantaa. Heitä siis toiveesi, ajatuksesi tai ideasi kehiin. Palautteen voit antaa nimettömästi eikä jätettyjä viestejä julkaista. Jos kuitenkin haluat palautteeseen vastauksen, muistathan jättää myös sähköpostiosoitteen.

Kiitos palautteestasi!

• Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.